Historisch Archief Beltrum

Zoeken

De Toekomst 1998

De

Toekomst

1998

De Toekomst 1998

“We brengen het...” (10e)

“WE BRENGEN HET BIJ U THUIS” is de bekende reclame-slogan van PTT Post, tegenwoordig onderdeel van TNT Post Group. Ze zijn’s werelds grootste bedrijf in deze branche, zo zeggen ze althans….
Maar een andere reclameboodschap van dit bedrijf met beursgang, is het vorig jaar vertoonde filmpje met de kalkoen in de hoofdrol. Men wilde toen over de kop van deze kalkoen de mensen in Nederland aansporen, zo véél mogelijk kerstkaarten te versturen. Want ja, zó moesten ze toch wel de grootste kunnen worden…
De man die het vonnis van de kalkoen moet voltrekken, wil vanwege dit feit niet herkend worden, omdat hij óók weet, dat veel mensen verschillende kerstkaarten niet op tijd zullen krijgen. Hij leest eerst de bereidingswijze volgens de PTT door, voordat hij de angstige kop van het lijf van de kalkoen zal moeten ontdoen. Op het blok ligt de doorkliefde kaart, die vóór Kerstmis al bezorgd had moeten worden, maar nu zijn adres nooit zal bereiken. Zo eindigt ook de reclame-belofte, “WE BRENGEN HET……” in het niets.
We wensen de PTT voor Kerst 1998 veel succes, of mensen, stuur vooral géén kerstkaarten meer….!!!

#

Juryverslag

???

The Rising Klunt